יתרונות האנטי אייג'ינג הטמונים בחשיפה מבוקרת לשמש

אם נודה באמת, כשחושבים על השמש, בראש ובראשונה תמיד תעלנה בראשנו הסכנות שהיא גורמת.
הזדקנות העור, פצעים, פיגמנטציה ואפילו מקרים של סרטן העור. יחד עם זאת, ללא אור שמש אין חיים.

יתרונות האנטי אייג'ינג הטמונים בחשיפה מבוקרת לשמש
מחקרים מהזמן האחרון אף מראים, שהימנעות לחלוטין מקרני השמש גרועה כמעט כמו חשיפה מוגברת אליהן.
אחד מהיתרונות הרבים הטמונים בחשיפה מידתית לאור השמש הוא בייצור ויטמין D שאחראי על מגוון של תהליכים בגוף.
אחרי שתקראי את הכתבה הזו, אולי כבר פחות תפחדי להיחשף לשמש...


קצת על יתרונות החשיפה לשמש

נתחיל מלספר על כך שאור השמש מכיל קרניים אולטרה סגולות, שמחולקת ל-3 סוגים:

1 - קרני UV-A - הן אחראיות על השיזוף שנגרם לעור בעקבות שחרור של רכיב פיגמנטי בשם מלנין.
2 - קרניUV-B  - הן האחריות על ייצור ויטמין D, שעל החשיבות שלו נדבר ממש תכף.
3 - קרני UV-C - משמשות כאנטי בקטריאליות טבעיות ושורפות חיידקים שיושבים לנו על העור.

אמנם קרניים, אבל לא בהכרח קרניים רעות.


ויטמין
D – מה החשיבות שלו בגוף שלנו?

ויטמין D הוא אחד הויטמינים החשובים ביותר בגופנו, והוא נוצר מהמגע של קרני השמש עם העור שלנו.
הגוף שלנו יודע לייצר ויטמין זה גם לבדו, אך לא ברמה מספקת.
אחת הסיבות לכך שחוסר בויטמין D הוא כל כך נפוץ, היא החשש של אנשים להיחשף לשמש בשל הפחד מסרטן העור, וזאת כמובן, טעות.
אפשר להיחשף לשמש ולנצל את היתרונות שבה כשהדבר נעשה בצורה מחושבת וזהירה.
לויטמין D אחריות רבה על מגוון של תהליכים בגוף - הוא מאפשר לגוף לספוג סידן באופן יעיל יותר ושומר על העצמות,
מוריד את לחץ הדם ואת הדופק בזמן מנוחה, משפר את העמידות של העור כנגד דלקות, תורם לחידוש עור הפנים ונחשב למרכיב אנטי אייג'ינג של ממש.

בנוסף, ויטמין D ידוע בכך שהוא מפחית דיכאון ומתח נפשי.
המונח "דיכאון חורף" לא נובע מכך שאנשים מבואסים שהם לא יכולים ללכת לים, אלא בגלל שמחסור באור השמש מייצר פחות ויטמין D בגוף, שאחראי גם על מצב רוחך.


איך תנצלי את יתרונות השמש מבלי להזיק לעור שלך?

1. באזורים חמים, כמו ישראל למשל, עדיף שתמנעי משהייה בשמש בין השעות 10:00 ל-15:00. בעונות מעבר או באזורים קרירים יותר בארץ (או בחו"ל), אלו יהיו דווקא השעות הטובות.
2. היחשפי לשמש לזמן של 10-15 דקות ביום, ועדיף ללא כיסוי מלא – כלומר, בבגד ים או בבגדים קצרים כדוגמת גופיה ומכנסון.
3. כשאת בבית או במשרד, שבי ליד החלון או במקומות פתוחים, ותני לאור השמש לגעת בך.
4. כשאת נחשפת בצורה מבוקרת ומידתית לשמש, אל תשימי על עצמך קרם הגנה, כיוון שהוא מנטרל את ההשפעה החיובית של השמש. את זה תשמרי לזמנים בהם את נחשפת לשמש בצורה בלתי מבוקרת כמו בבריכה או בים.


שמש, הביאו שמש

אל תפחדי מהשמש. כמו כל דבר בחיים, המינון הוא מה שקובע.
חשיפה לשמש למטרות שיזוף עלולה להיות מסוכנת, אבל חשיפה לשמש למשך מספר דקות ביום ולא בשעות המסוכנות, תחזק אותך, את מצב הרוח ואת הבריאות הכללית שלך. תהני!