האם שינה טובה ואיכותית עוזרת לשמירה על עור פנים צעיר?

שנת לילה טובה ואיכותית משפיעה רבות על כל מערכות הגוף ואין זה סוד.
כיום ידוע שיש קשר ישיר והדוק בין שינה טובה ועמוקה לבין אריכות ימים, בריאות של כל איברי הגוף וכמובן תחושה טובה, מצב רוח מרומם וביטחון עצמי גבוה.

באופן דומה, לשינה יש השפעה מכרעת על עור הפנים.
אמנם תהליכי ההזדקנות של העור הם בלתי נמנעים, אך באמצעות שינוי הרגלים,תוכלי לעכב אותם לשלבים מאוחרים יותר ולמנוע מעצמך הופעה של קמטוטים כבר בגיל מוקדם.

איך שינה משפיעה על עור הפנים?


כיצד השינה משפיעה על עור הפנים שלך?

  • 1. חוסר שינה פוגע במראה העורלא סתם אנו קוראים לשינה טובה "שנת יופי".
    השינה היא מצרך חובה עבור כל מערכות הגוף והנפש שלך, ובתוכם גם של עור הפנים.
    בלילה מתחדשים תאי העור שלך. תאים מתים מוסרים ומחליפים אותם תאים חדשים.
    שינה טרופה או חוסר שינה יפגעו בתהליך הטבעי הזה ועור הפנים שלך עלול שלא להתחדש בקצב הרצוי.
    מעבר לכך, כשגופך לא מקבל את השינה לה הוא זקוק, הוא הופך לחלש הרבה יותר, ואת זה ניתן לראות על הפנים בדמות שרירים נפולים.

  • 2. הופעה של קמטים בעקבות שינה על הפנים - הרבה נשים לא מודעות לעובדה ששינה על הצד או על הבטן עלולות לגרום לקמטים ולהזדקנות העור. שמירה על עור פנים צעיר יכולה להסתייע רבות בשינה על הגב כשעור הפנים משוחרר ולא נצמד למיטה או לכרית תחת משקל הגוף כולו.

  • 3. שימוש בקרם לילה – לאחר כ-3-4 שעות של שינה טובה, עורך הופך להיות רך וחדיר הרבה יותר לתכשירים, ממש כמו ספוג, ומושפע בקלות ממה שנמרח עליו. שנת לילה טובה, שאורכה לפחות 7 שעות, תעזור לקרמים לבצע את ייעודם על הצד הטוב ביותר.

  • 4. הפרשת הורמון גדולה – רק במהלך שנת לילה רציפה, לקראת שחר, מופרש הורמון הגדילה מבלוטת ההיפופיזה במוחך.
    שנת לילה רציפה היא למעשה אחת הפעמים הבודדות ביממה בהן מופרש ההורמון, וחשיבתו היא רבה – הוא שומר על רקמות גופך ומחדש אותן.
     
  • 5. הבעות פנים עייפות – כשאת עייפה את נוטה לפהק לעיתים קרובות, ואף לאמץ את העיניים באופן תדיר.
    מכורח ההרגל, עור הפנים והשרירים נוטים לאמץ את הקמטוטים המופיעים בפניו של אדם עייף, על אחת כמה וכמה כשמדובר במי ששנת הלילה שלה אינה מספקת באופן קבוע.


הצערת עור הפנים מתחילה בשנת לילה טובה

לסיכום, חידוש עור הפנים והצערת עור הפנים אמנם ניתנים לביצוע במגוון של דרכים,
אך הדרך הבסיסית והראשונית ביותר כדי לשמור על עור שלא רק נראה צעיר ומתוח אלא גם מרגיש כך
היא להקפיד על שנת לילה איכותית, רציפה ומספקת של לפחות 7 שעות שינה כדי לאפשר לגוף לחדש תהליכים בעור.
בנוסף, יש להקפיד על אופן השינה – לבחור בכרית ומזרן איכותיים בעלי זיכרון, ולישון בתנוחה שלא מקמטת את העור.