הרגלים קטנים (או גדולים) שגורמים לקמטים בפנים

קמטים בעור הפנים הם תופעה בלתי נמנעת שמתרחשת ככל שאנו מתבגרות, בעת שהעור מאבד את האלסטיות שלו
אך יחד עם זאת, ישנם הרגלים שאנו עושות באופן יומיומי שנראים לנו תמימים
כשלמעשה הם מאיצים את תהליכי התקמטות העור או במילים אחרות – עושים לנו קמטים בפנים.

הטיפול בעור הפנים מתחיל בראש ובראשונה ממודעות לגורמים המזיקים לנו.

הרגלים שגורמים לקמטים בפנים

1. חשיפה לשמש

בין אם אתן אוהבות את הקיץ ומוצאות את עצמכן משתזפות לעיתים קרובות ובין אם אתן חשופות לשמש כחלק מיום העבודה שלכן,
כדאי שתדעו שקרני השמש הן מקור עיקרי להופעה של קמטים בפנים ולא רק זה, השמש גורמת לנו גם לפיגמנטציה ולכתמים,
אבל אם אתן בכל זאת נחשפות לשמש, גם אם מדובר בהליכה קצרה למכולת השכונתית, אל תצאו בלי להימרח במסנן קרינה איכותי.

2. עישון

נזקי העישון הם רבים, ואחד מהם הוא השפעה על עור הגוף בכלל ועור הפנים בפרט.
לא רק שהעישון גורם לעורך לקבל גוון אפרפר, פעולת היניקה של הסיגריה גורמת לקמטוטים מסביב לשפתיים.
ישנם מחקרים בנושא שבדקו זוגות תאומים, כשאחד מהם מעשן והשני לא,
והתוצאות, שלא במפתיע, הראו שהאחים המעשנים סבלו מקמטים ב-40% יותר.

3. שינה על הבטן

ישנם קמטים שנוצרים בעקבות פעולה חוזרת ונשנית של השרירים.
במהלך שינה על הבטן, מופיע קמט לא נאה כלל בלחיים ובצדי האף.
הקמט אמנם נעלם מעצמו במהלך היום, אך הוא עוד ישוב.
הלחיצה של הלחי על הכרית גורמת לשרירי הפנים להיחלש, ואלה יראו את אותותיהם בהמשך.

4. מאמץ של העיניים

במהלך קריאה או צפייה בטלוויזיה אנו מאמצות את העיניים.
כיווץ העיניים באופן תדיר יוצר קמטוטים באזור העיניים וגשר האף
וזאת גם סיבה נוספת להרכיב משקפי שמש, כיוון שהסנוור גורם לנו לכווץ את העיניים.
הרכבה של משקפי ראיה או עדשות, לא רק שהיא חיונית לעיניים, היא חיונית לעור ומונעת חלק מהקמטים.
אל תזלזלו, אם אתן מתאמצות בזמן ראיה, בדקו את העיניים שלכן.

5. חיטוט בפצעים

פצעון חדש שמופיע על עור הפנים יגרום כמעט לכל אישה להחליט לחסל אותו.
חיטוט בפצע פוגע בשכבת העור החיצונית, האפידרמיס, ואף בשכבת העור השנייה הקרויה דרמיס.
שכבה זו נותנת לעור את הגמישות והאלסטיות שלו ובהמשך, כשיופיעו קמטים,
אותם "חורים" בעור הפנים שנגרמו כתוצאה מחיטוט בפצעים יגרמו לקמטים להיראות עמוקים אף יותר.

6. אכילת סוכר ופחמימות באופן מוגזם

אכילה של סוכר ופחמימות (שמתפרקים בגוף לסוכרים) מפריעים לעבודת הקולגן והאלסטין, ששומרים על גמישות העור.
העלייה המשמעותית של האינסולין בזרם הדם, גורם לתהליך דלקתי שבעקבותיו הקמטים מוצאים את דרכם אליכם בגיל מוקדם מהצפוי.
אין ספק שפחמימות חשובות לתהליכים רבים בגוף, ובלעדיהן למעשה לא ניתן לחיות,
אך חשוב מאוד המקור שלהן. אורז ותפוח אדמה, שבשניהם ישנה כמות יפה של פחמימה, עדיפים כמובן על פני עוגה או חטיף.

7. חוסר הקפדה על תזונה נכונה

איך שאנחנו נראות ומרגישות משקף בדרך כלל את מה שאנו מכניסות לגוף.
כפי שרכב זקוק לדלק נקי כדי לנסוע באופן חלק, כך גם גופנו זקוק למזון טבעי כדי להיראות טוב.
תזונה עתירה בדגים (בעיקר דג סלמון) ובסויה, לדוגמא, נלחמת ברדיקלים החופשיים בגוף שכל תפקידם הוא להאיץ תהליכי הזדקנות בגוף.


לסיכום, במהלך חיינו אנו מאמצות בחוסר ידיעה וללא כוונה הרבה הרגלים קטנים שאינם תורמים לנו ולעיתים אף פוגעים בגופינו ובעורנו.
עם קצת תשומת לב לדברים הקטנים הללו נוכל למנוע חלק מהקמטים בפנים שיגיעו בעתיד.